SKIN ROUTINE - kaellaaaa's

Advertisement

SKIN ROUTINE


Assalammualaikum J

Dalam entry SKIN DAMAGE saya ada cerita bagaimana perubahan drastic muka saya yang penuh dengan jerawat batu bata kan ? so kali ini saya akan cerita tentang bagaimana saya merawat muka saya yang sudah pulih dengan produk baru.

Selepas muka dah makin membaik, saya mula pakai pencuci muka nivea, mula-mula tu memang rasa takut, takut kalau benda lama berulang lagi, tapi saya percaya dengan nivea (sebab dah lama pakai produk nivea) actually saya dah lama pakai produk nivea, mula dari lotion lepastu baru beralih dengan pencuci muka.

Berapa kali saya cuci muka dalam sehari ?
Saya cuci muka 2 kali sehari, pagi awal bangun tidur tu petang sebelah magrib. Kalau rajin datang saya cuci muka 3 kali sehari. Pagi, petang dan malam sebelum nak tido.


Okey, yang ni pula saya guna setiap pagi, tapi kadang malas juga nak tompok cream ni dekat muka pagi-pagi, tapi kalau nak muka cepat baik kena rajinlah tompok cream ni awal pagi. Untuk cream malam biasanya saya tak pakai sebab lagi suka muka free dari segala apa produk, prefer air wudhu saja. (yang ini pun kena rajin tau!)


Yang ini saya jarang guna, sebab malas (tutup mata) hailaaa saya ni kalau bab cream memang malas sikit. Nak muka cantik tapi malas. (ketuk kepala sendiri) tapi cream ni bagus tau, kena guna sebelum tompok make-up dekat muka, kalau korang dah pakai rasa macam “wowww, make-up I tahan lama wuu” tapi actually tompok bedak je kot dekat muka.


Yang ini saya rajin sikit nak guna, sebab yelah muka dah tompok cream campur dengan bedak bahagi dengan cream sebelum make-up sama dengan muka yang kotor. (math tak boleh blah) so sebelum nak cuci muka kena rajin juga sapu toner ni, lagi-lagi sebelum solat, haih memang kena rajinlah, sebab ada sesetengah bedak/make-up tak boleh nak ditembusi dengan air wudhu ini kan pula nak tembus ke hati awak, oke oke kidding. Jadi jangan malas nak buang kotoran make-up tau.

Yang ini saya guna lepas seharian dekat luar ditambah muka yang dah macam kuih pau ni. Balik rumah sapu toner, lepastu cuci muka dengan pencuci muka yang ini. Lepastu cuci lagi muka dengan pencuci muka yang mula-mula saya bagi tahu tadi. So there you go, muka yang bersih dari segala macam.

I also rajin tau pakai ni hehe I use this dalam dua/tiga kali seminggu, nak hilangkan white head dengan hidung plus nak cabut bulu-bulu kehidupan yang ada dekat muka hehe korang kena try tau ni!

Last but not least, saya guna bedak ini je tompok dekat muka, sebab bedak ni boleh matikan jerawat yang baru nak tumbuh tau, hehe tak caya boleh try sendiri. Dah lama juga lah pakai bedak ni, since sekolah menengah lagi and still guna sampai sekarang. Alhamdulillah. Tapi make sure kena tompok Cream sebelum guna make-up dulu tau baru boleh tompok bedak ni, I sure make-up akan tahan lebih lama.

Actually produk nivea ni ada banyak lagi, tapi saya just guna yang saya dah list dekat atas ni je, sebab  harga produk ni pun bukan alang-alang, kira 2x5=10 sama dengan produk nano white yang saya guna dulu, saya ada cerita dekat sini SKIN DAMAGE  Tapi disebabkan saya dah kerja dan adalah duit sikit bolehlah beli pencuci muka dengan duit sendiri  (rasa survive dengan tenang lol ). Make sure juga korang drink a lot of water tau, tapi air mineral okey, bukan air manis. sebab kalau minum air manis I takut muka you terlalu manis untuk di tatap (tutup mata)

Oh and yes, produk nivea ni ada juga untuk lelaki tau, so lelaki di luar sana, sesapa rasa muka dia berminyak bolehlah usha pencuci muka nivea for man, lepastu dah boleh aca aca nak usha perempuan dekat luar sana macam iklan dekat tv3 ( jangan dengar nasihat tak baik ni )

You guys boleh check it out dekat sini NIVEA.COM kalau nak tahu lebih lanjut tentang produk nivea and you guys should try it. Memang baik punya.


What about you guys ? guna apa untuk muka ? 

Post a Comment

0 Comments