7 fact about me - kaellaaaa's

Advertisement

7 fact about me


Assalammualaikum J

So ? apa khabar ? sihat ? ke sakit ? hmm what ever it is but hope you all sehat sentiasa. AMIN AMIN. Lagi-lagi masa fenomena El nino ni. What El nino is ? El nino is fenomena panas, which is jarang hujan sampai kolam ikan pun boleh kering sebab too hot to handle.  TOO DANGER . urghh kalau boleh aktiviti luar tu kurangkan sikit tau, and one kena banyak minum air even kau tak suka minum air kena jugak banyak minum air, untuk kesihatan juga tau. SO JAGA KESIHATAN. OKEY ?

Back to my title again. Phew *tarik hembus panjang-panjang* most of people mesti ada benda yang dia tak suka dan benda yang dia suka. Same goes to me, ada baaaaanyak benda yang aku tak suka dan ada baaaanyak benda yang aku suka. Kahkah


 1)  I LIKE TO EAT A LOT OF FOOD, ESPECIALLY “AYAM GORENG”

Wow *gelak besar* perempuan suka makan ayam goreng ? pheww, let say, Ill do a little bit searching, lot of women paling pantang kalau makan makanan berlemak, especially AYAM GORENG. Haha nak cakap takut gemok ada juga, nak cakap takut badan naik lemak pun ada juga, takut pipi pow pun ada juga, banyak la. But who cares ? right ? Aku suka ayam, ayam pun suka aku kahkah so takyah nak jaga body sangatlah, selagi boleh makan, makan. Yang penting kesihatan kena jaga. Hmm kesian nanti siapa dapat aku, habis duit sebab beli makanan je nanti. kahkah



2)  TAK TAKUT GEMOK TAPI TAKUT KURUS

Ni lagi kena gelak besar ni, well aku ntah laa, aku takut kurus. Thats why I like to eat. Kalau boleh mulut aku pantang kalau tak kunyah makanan, bosan je mesti ada benda nak kena cari, nak makan la katakan. Maybe kalau kunyah batu best juga kot *fikir-fikir* . ramai orang suka kurus tapi bagi aku, no no aku tak boleh kurus kena gemok, hahaha peduli apa orang nak cakap, SELAGI SEHAT APA SALAHNYA. Aku  bukan jenis yang jaga body, nak kurus nak pinggang ramping semua. Hahaha sebab aku suka makan, macam mana nak jaga badan kalau fav aku makan. Hmmm like I say, selagi sehat apa salahnya kan ?



3) AKU TAK MINAT BACA NOVEL

Just sometime curious dengan sesetengah orang. Best ke baca novel ? tak ngantuk ke ? tak bosan ke ? tak tu tak ni banyak benda aku nak Tanya tapi aku malas nak Tanya so just let it be. Hahaha ada orang pernah hadiahkan aku novel, novel tu dia bagi aku masa 2009 lagi,  tapi sampai sekarang ni 2016 aku tak penah lagi baca novel tu, nak baca synopsis pun aku tak minat apa lagi baca isi dia yang berjela-jela panjang, bersastera entah apa semua, MEMANG AKU TAK MINAT ! . and pernah once dulu masa zaman sekolah menengah jeles Nampak kawan-kawan duk pengang novel cinta cintun baca sampai nangis-nangis so I decide to try nak baca novel, so aku pinjam novel budak bilik aku, buka je muka surat pertama, baca sampai nokhtah terus aku dah mengantuk, aku tutup novel pastu aku tidur, lepas je aku baca sampai nokhtah tu terus aku dah  tak pernah baca novel lagi, nak sentuh pun tak. Pheww sampai aku heran macam mana boleh some guys like to read novel, sampai feel yang sedih sangat, oke tu aku tak faham.  Nak cakap aku tak suka membaca tak juga sebab aku suka membaca *tangan ke bahu, mata ke atas* tapi entahlah, aku sendiri tak tahu.

4) AKU TAK PANDAI MARAH

Well, some people suka marah-marah, aku tak tahulah kalau dia memang marah atau buat-buat marah atau dia memang kaki panas baran. But for me, hahahaha kalau boleh buat-buat marah pun aku tak pandai. Marah tu ada, tapi im not the one yang marah sampai nak buat mulut muncung sana sini, just marah acah-acah orang cakap. Aku marah sekejap je, dalam 10 saat lepastu aku happy balik, ntah mood apa macam ni hah aku pun tak tahu. Sampai penah aku marah betul-betul dengan anak murid aku, well bebudak kot nakal dia tu macam, alaa macam kita dulu-dulu. Haha dia boleh selamba cakap dengan aku ‘’hmmm, ustazah marah ke ni ? ustazah ni tak pandai marah la, tak garang pun’’ . you know, aku dah try marah yang betul-betul but still tak boleh takutkan anak murid sendiri. Mungkin aku kena bedah muka aku sikit jadi garang hmmmmm maybe. So bahagialah siapa dapat aku, sebab aku memang tak pandai nak marah phewww *perasan kejap*

5)  AKU BUKAN JENIS PEREMPUAN SUKA PUJUK-MEMUJUK

Orang cakap, perempuan ni sifat dia lembut, cepat je terasa hati, cepat keluarkan kata-kata maaf even  tho dia tak salah tapi kata maaf tu tetap ada keluar dari mulut dia. That why perempuan cepat touching. Hahaha aku ada kenal banyak orang, aku ada baaaaaanyak kawan perempuan, aku ada baaaaaaanyak kawan lelaki, tapi aku ada satu je kekasih hati. Siapa lagi kalau bukan ALLAH. Kekasih hati sampai jannah. AMIN AMIN. So dalam ‘’berkawan’’ dengan orang mesti ada benda yang salah sikit kita buat lepstu dia merajuk sampai tak nak layan bagai. So terpaksalah pujuk dia supaya tak marah, ye dok ? tapi aku lain, kahkahkah aku tak suka nak pujuk-pujuk orang, kalau aku ada buat siiiiiiiikit salah, lepastu dia nak marah sampai tak layan aku, ape aku peduli kahkah *KEJAM*. Abaikan jelah, nanti dia bosan merajuk dia datang la balik, so no worry. Tapi kalau tak datang balik It’s okeyy, maybe  hilang dari radar. Bagi aku ‘’PANDAI MERAJUK, PANDAI PUJUK DIRI SENDIRI’’ so memang malang la orang dapat aku nanti, sebab aku tak pujuk orang merajuk. Hewhew

 6) AKU SUKA MAIN GAME (PS2/ LAPTOP / XBOX / TAB / HANDPONE)

Siapa kenal aku hah taulah perangai aku macam mana, aku suka main game, tak tahulah dapat dari side mana aku suka main game, tak kiralah laptop ke, tab ke, handpone ke, ps2 ke or xbox. Hahaha nak kata kaki game tak juga sebab kaki aku kaki manusia takde pun jadi kaki game. Aku minat dekat game since kecik lagi kot, paling rajin download game, paling rajin main game. Sampai pernah once aku main game gta dari petang sampai ke pagi esoknya, sampai mak aku sanggup tutup main suis dekat rumah semata-mata nak suruh aku stop playing game. Lepastu pura-pura tidur, lepas beberapa minit kemudian aku bangun balik on main suis pastu sambung main game. Hah aklu rasa tu dah paling teruk dah tu, so esoknya membuta lepastu aku dapat ceramah free dari mak aku, haih RINDU -.-



7)I DON’T LIKE MAKE-UP ! 

Based on my picture, I’m not that kind of girl or women yang suka pakai make-up. Apa lagi nak alis kening, tompok bedak tebal-tebal, pakai lens, bagi warna kening, semualah. Hahaha aku jenis kalau jalan tak rajin nak pakai bedak, kalau aku rajin tu hah nasib baiklah kau jumpa aku cantik *perasan* tapi kalau aku dah malas, memang tak cantiklah. Aku main redah je jalan dekat Bandar without make-up sebab aku kalau dah malas takyah make-up pun baiklah. Hahaha aku tak kesah pun -.- . as you know ni jelah benda yang aku ada dalam beg aku, kalau rajin aku pakai semua tapi kalau malas baik tompok pakai baby Johnson je. Tu la muka tak flawless *sob sob* .. aku bukan jenis perempuan yang jalan pergi shopping mall, shopping make-up sampai habis 1k, aku kalau shopping make-up habis RM5 JER. HAHAHAH kesian-kesian. Aku perempuan tak pandai nak shopping make-up, SANGAT TIDAK PANDAI. Sebab curious, buat apa nak beli benda banyak macam tu baik aku simpan buat simpanan masa depan aku, hah lagi baik, buat rumah idaman aku ke hmm hmmm . sometimes, aku terfikir dekat orang yang gilakan make-up ni, takde duit dalam poket tapi nak acah-acah nak beli make-up sampai bankrupt kahkah *gelak besar* lagi-lagi yang nak beli make-up pakai  duit mak bapa, phewww kesian kot. Mak ayah simpan duit untuk masa depan korang semua tapi minta banyak-banyak sebab nak beli make-up je. Hahh PELIKKK! Kesian kot dekat mak ayah. Tapi kalau pakai duit sendiri takpe, tu aku tak kesahlah, sebab you punya duit kan. Haahahah in the end, untunglah siapa dapat aku sebab aku tak shopping make-up, so save la duit ‘’awak’’ nanti, hewhew tapi yang tak untungnya TERPAKSA jalan dengan orang yang tak flawless. Tapi aku bersyukur, sebab Allah dah bagi aku yang baik, dah cantik semuanya. ALHAMDULILLAH.

So, tak kenal maka tak cinta kan. Banyak benda lagi aku nak list tapi tak sanggup. Baik aku berhenti taip sebelum aku membebel dengan bebelan yang lagi banyak. So enjoy !

Assif. Assalammualaikum.


Post a Comment

0 Comments