Setahun cuti tanpa belajar - kaellaaaa's

Advertisement

Setahun cuti tanpa belajar

اسلام عليكم ورحمه الله وبركه
 
 
 
goodmorning gais :) happy wish for this morning dengan semangatnya aku nak post dekat blog ni kah kah kah 
 
 
last year, school is about to end, so maknanya aku dah tak berkhidmat dah dengan sekolah, dah berpisah dengan kehidupan asrama, dah berpisah dengan kehidupan berdikari, dah berpisah dengan cikgu, dan yang penting aku dah berpisah dengan kawan-kawan satu kepala, satu gila-gila satu otak dengan aku, ehh tapi aku tak maksudkan kami kongsi otak okeyy just pemikiran tu jee hahaha ehh tapi lain jugalah ehh ntah ape ntah aku cakap ni aku pun tak tahu wakakakaak *gelak besar* 

so dengan bangganya aku nak bagitahu yang this year aku akan cuti setahun tanpa belajar wahaha *tepuk tangan* ehh tapi tu tak bermaksud yang aku ni penganggur yang berjaya no no no haaha aku just cakap yang aku cuti setahun tanpa belajar je kot, tahun ni habiskan masa dengan kerja kerja kerja, well dah jadi cikgu laa katakan waahahaha *mulut tenganga* takkan selamanya aku nak tanam anggur kat rumah kan, baik aku tanam duit ada juga hasil aku daripada aku tanam anggur yang tak tahu bila ntah akan berbuah, setidaknya kalau aku tanam duit bulan-bulan aku dapat untung jyeahhhh *tangan kat bahu, mata pandang atas*

hahaha so boleh panggil cikgu la ni ?? no no no belum layak lagi nak kena panggil cikgu biar anak murid aku je yang panggil aku cikgu kalau orang luar nak panggil cikgu i tough belum layak lagi kot sebab belum jadi cikgu yang kekal lagi mmm mmmm not yet *mulut leper* tunggulah aku dah jadi cikgu yang kekal nanti so boleh panggil cikgu dah wahahaha *dengan bangganya* hahahah tapi kalau nak tunggu aku jadi cikgu yang kekal hmm tu pun mungkin dalam mimpi je kot, lama lagi ni hah nak jadi cikgu yang kekal ni, ujian pun belum lepas lagi hahahaha 

so tak sambung belajar laa ni ? heeeeeepppp jangan salah sangka, hahaha pasal study i will, aku akan sambung study juga tapi tu laa tak pasti bila, yang pasti bukan tahun ni laa sebab dah jadi topik aku kan tahun ni aku cuti tanpa belajar hahaha *muka sepusen* sebab aku ni bukan manusia yang perfect 100%  aku ada kelemahan aku ada kekurangan, aku masih kurang ilmu, masih kurang pengetahuan dunia, masih kurang pegetahuan masa depan, masih kurang ilmu didada yang pastinya. haaa 
bahagia sebenarnya jadi budak sekolah lagi ni, baru dapat rasa betapa susahnya fikir pasal masa depan, dulu kata nak sangat cepat habis sekolah boleh kerja, kumpul duit, boleh KAHWIN MUDA wakakaka *tunjuk gigi* tapi sebenarnya takkk ! tak best ! no no no . aku tak suka, sebab aku penat nak fikir masa depan, dengan keputusan aku yang memang boleh membanggakan diri sendiri, tapi tak boleh membanggakan dunia kah kah kah , penat -.- bila habis sekolah ni rasa macam nak putar masa balik, nak ulang masa lalu nak catatkan rekod konon tapi apakan daya saya hanya seorang hamba yang tidak punya kuasa apapa untuk putar masa lalu :(

so bagi budak sekolah, nikmatilah masa ekolah dengan sebaik-baiknya, korang takkan tahu betapa susahnya nak fikir masa depan, betapa susahnya nak arrange masa depan dengan sempurna apatah lagi kita hanya seorang hamba tidak punya apa apa kuasa. ciptakan rekod yang baik, yang boleh membanggakan family korang, jangan nak jadi macam aku last minute belajar last last apa aku dapat? apa aku dapat aku pun tak tahu ntah. tak guna aku nak tangisi, bukan dapat putar masa lalu lagi kan ? haa  yang aku tahu aku dah redho dengan apa yang dah berlaku atas aku, aku dah redho dengan apa yang aku dapat, aku tak kesah sangat, selagi aku ada Allah aku masih kuat, buat apa nak jatuh dengan sebab yang tak tentu kan ? hihi 

so, tetapkan semangat, kuatkan semangat jyeahhhh hahaha jangan senanng nak jatuh, kalau jatuh bangun balik ! hahaha *gelak besar sampai mulut masuk lalat*

okelahh, byeee uolls, selamat tengah hari, selamat tinggal, ada masa aku update balik blog ni okeh babai then ..


assalammualaikum :)


tweet me @adziellaaaa facebook lvoe onlyone instagram _ffixiee

Post a Comment

0 Comments